Γλώσσα
Επιχειρείται η ανάπτυξη τεσσάρων δεξιοτήτων ανάλογα με την ηλικία των παιδιών: η κατανόηση του προφορικού λόγου, η παραγωγή προφορικού λόγου στις μικρότερες ηλικίες, η κατανόηση και η παραγωγή του γραπτού λόγου στις μεγαλύτερες ηλικίες των μαθητών μας. Βασικός και κοινός στόχος, είναι ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου των παιδιών, αλλά και η προσπάθεια για να επικοινωνούν μέσω της γλώσσας όσο το δυνατόν καλύτερα και με αποτελεσματικό τρόπο τόσο με τους συνομηλίκους, όσο και με τους ενήλικες στην καθημερινή τους ζωή.
Περιβάλλον
Δεσπόζουσα σημασία στο σύγχρονο σχολείο έχει η υιοθέτηση φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς και δράσης των μαθητών από μικρή κιόλας ηλικία σχετικά με το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν και δραστηριοποιούνται. Τα παιδιά μέσα από την ενότητα αυτή κατακτούν έννοιες του Φυσικού και του Ανθρωπογενούς Περιβάλλοντος, αναπτύσσοντας την αυτοεκτίμησή τους, τις βασικές ικανότητες συνεργασίας. Ακόμη, μαθαίνουν βασικούς κανόνες υγιεινής και προστασίας, γνωρίζουν το εγγύς ανθρωπογενές περιβάλλον (π.χ. εκδηλώσεις των Σταθμών, τοπικές εκδηλώσεις, εθνικές εορτές κ.ά.), αποκτούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον, διευρύνουν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό κ.ά. αρχικά με απλές αναφορές στα θέματα και στη συνέχεια στις μεγαλύτερες ηλικίες με μία πιο ολιστική προσέγγιση του θέματος.
Εικαστικά
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικά υλικά και τεχνικές πειραματιζόμενα με τις αναμίξεις χρωμάτων, με διαφορετικά είδη χαρτιού και μετατρέπουν τα άχρηστα και ανακυκλώσιμα υλικά σε έργα τέχνης. Ακόμη, γνωρίζουν διαφορετικές μορφές εικαστικών τεχνών, σχολιάζοντάς τες, συγκρίνοντάς τες και προσπαθώντας να φτιάξουν τις δικές τους δημιουργίες. Τέλος, εισάγονται στην έννοια της καλαισθησίας δείχνοντας ενδιαφέρον για τα έργα τέχνης, παρατηρώντας και εκφράζοντας απόψεις για αυτά.
Αφήγηση
Μέσα από τα παραμύθια αναπτύσσονται ποικίλες δραστηριότητες που προωθούν τη φιλαναγνωσία και την καλλιέργεια της γλώσσας. Στόχος είναι να δουλέψουμε ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, διάφορα παραμύθια, κλασικά ή πιο σύγχρονα, γνωστά ή λιγότερα γνωστά έτσι ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παραμυθιού αφηγούμενο από την εκπαιδευτικό. Ωστόσο, οι μαθητές «διαβάζοντας» τις εικόνες του παραμυθιού αφηγούνται τη δική τους πλευρά της ιστορίας αναπτύσσοντας τις γλωσσικές τους ικανότητες, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους, αλλά και τη φαντασία τους.
Θεατρικό Παιχνίδι
Το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί άριστο μέσο ευαισθητοποίησης των παιδιών, όχι μόνο στο θέατρο αλλά και στη γενικότερη πολιτιστική τους εκπαίδευση, διευρύνει την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και επιδρά θετικά στην ενεργοποίηση και δημιουργική συμμετοχή των παιδιών στα μαθήματα και στις άλλες σχολικές δραστηριότητες. Ακόμη, αποτελεί δυναμικό, μεθοδολογικό και εμπεδωτικό εργαλείο στα χέρια του δασκάλου. Το παιδί απελευθερώνει τον εαυτό του, αφήνει ελεύθερο το σώμα του και το μυαλό του μέσα σε ένα μαγικό πέπλο δημιουργικότητας!
Κουκλοθέατρο
Το κουκλοθέατρο για το παιδί έχει εξέχουσα παιδαγωγική αξία δίνοντας τη δυνατότητα να γίνει το ίδιο πομπός δημιουργίας και όχι μόνο παθητικός δέκτης αυτής. Το παιδί ασχολείται με την παρακολούθηση μιας παράστασης από την εκπαιδευτικό, την κατασκευή κούκλας, την δημιουργία του έργου που θα παιχτεί, της πλοκής του. Εισάγεται με άλλα λόγια στη λογική της αρχής, μέσης και τέλους μιας ιστορίας. Ακόμη, ο μαθητής μπορεί να βρει τα λόγια που θα ντύσουν το κουκλοθέατρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το παιδί να ελευθερώνει τη φαντασία, να συντονίζει την κινητικότητα, να αναπτύσσει λεπτές κινήσεις. Ενισχύει τον πειραματισμό, την εξερεύνηση με το περιβάλλον και τα υλικά.
Φυσική Αγωγή
Πρόκειται για την εμπλοκή των παιδιών σε κινητικές δραστηριότητες οι οποίες έχουν ως κύριο συστατικό τους το παιχνίδι και τη δημιουργία μιας θετικής στάσης των μαθητών απέναντι στη φυσική άσκηση. Μέσα από τη φυσική αγωγή οι μαθητές βελτιώνουν τη φυσική τους κατάσταση περπατώντας, τρέχοντας, δημιουργώντας ζευγάρια συνεργαζόμενα μεταξύ τους, πραγματοποιώντας κατάλληλες δραστηριότητες αναπτύσσουν δεξιότητες σταθεροποίησης και χειρισμού αντικειμένων (π.χ. σφαίρα, μπάλα, αναπήδηση μπάλας κ.ά.). Ακόμη, μαζί με την εκπαιδευτικό συμφωνούν κανόνες, συζητούν για τα οφέλη ενός υγιεινού τρόπου ζωής.
Ομαδικό Παιχνίδι
Τα ομαδικά παιχνίδια, πέρα από συμβολικά, μπορεί να είναι και κινητικά, όπως το κρυφτό και το κυνηγητό. Το ομαδικό παιχνίδι, προσφέρει στο παιδί τα οφέλη της ψυχικής επαφής με άλλα άτομα. Κινητοποιεί τις σωματικές και ψυχικές του δυνάμεις, αναπτύσσει το θάρρος, την υπομονή, την ανοχή στο διαφορετικό και τη συντροφικότητα. Το παιδί μεγαλώνοντας μαθαίνει να λειτουργεί με κανόνες, να σέβεται το αποτέλεσμα της πλειοψηφίας, την αξία της συνεργασίας προς όφελος της ομάδας. Το ομαδικό παιχνίδι πραγματοποιείται στον κήπο, αλλά και στη τάξη του σχολείου.